The blacks, the Irish, Italians, the Germans and the Jews...

Jag som trodde att jag aldrig skulle gå till en studentskiva igen...förbannelse över dig Hugo! (Hater...)

Nä men det var hyfsat kul faktiskt, var nog första gången jag gick på en krog på Birger Jarlsgatan också, inte mina kvarter egentligen. Det var också lite kul med St. Patricks day, för det gav mig en förevänding att gräva fram nåt grönt ur garderoben. Hittade först inte nåt, men upptäckte plötsligt en grön väst av bommul som jag aldrig sett tidigare. Möjligen farsans gamla som mamma lagt där utan att säga nåt. Vilket fall var den faktiskt ganska snygg, när man hade en vit långärmad under, så den ska jag helt klart bruka fler gånger! Får lägga upp nån bild nån gång.

 

Att fota är som sagt kul, men en annan sak jag gillar med det är att folk i allmänhet blir intresserade, och pratar gärna med en när de ser en kamera. Tog några bra bilder på såpbubblor vid Hötorget häromdagen, som blåstes ut av två små barn som var där med sin pappa. Det var ganska knepigt, för bubblorna flog hyfsat oberäkneligt, men till slut sa pappan att barnen skulle blåsa åt mitt håll så att jag skulle få det lite lättare. Fick egentligen bara en två, tre bilder som var någorlunda bra, och är inte ens helt nöjd med dom heller! Men man kan inte få allt...

 

Bruce Springsteen & The E Street Band – American Land Irlänskt sound, me like!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0