Black Books....

Så här kan väl det andra inlägget börja!

 

 

Och ja, vad kan jag säga? Tisdagen ägnades åt att knalla runt på stan och söka jobb. Tycker det är ganska jobbigt att behöva göra det personligen, inte för att jag är lat, utan för att jag lätt blir nervös, vilket ju knappast är en fördel, när man ska visa sin bästa sida på några få sekunder. De flesta platser jag gick till sa förresten att de inte har nåt, och antagligen inte kommer ha nån ledig plats förrän tidigast hösten. Och jobb måste jag ha innan dess, så det går ju uppenbarligen inte. Igen, varför försöker jag ens? Alla som har kontakter går före i kön, alla som har en GNUTTA erfarenhet går före mig i kön, eftersom jag inte har nån (vit) arbetserfarenhet, och då mina betyg tydligt visar att jag inte är bra på matte, så kommer de ignorera dom också. De kommande dagarna tänker jag skala av alla jävla ICA-butiker jag kan hitta i stan och Bromma. Hitills har jag bara fått nitlotter, men jag har många kvar...


Det är såna här tider som jag lätt känner att jag inte är mycket att hurra för. Och inte utan anledning, om jag får säga det själv. Ju mer jag kollar på mig själv i jämförelse med min omgivning ju mer övertygad blir jag om att jag inte riktigt passar in i den här världen. Jag är inte tillräckligt kvicktänkt, smart, snygg eller stark för att kunna sticka ut och göra ett intryck. Jag är inte trög, dum, ful eller svag heller. Jag är bara...medelmåttig. Medioker. Inget speciellt. Och det är ganska tydligt att iallafall farsan känner det också, och att han således inte är nöjd med sitt mellanbarn.

 

BONUS!

 

Fredagens citat:

-Love is a hard thing...

-That's what she said! :D

 

Nils Lofgren – Black Books


Kommentarer
Postat av: emelie

Åh, jag vet... :( Det är så jävla hemskt varje gång. Jag har sökt massor med jobb (eller ja, de få jag kan söka som går att pussla ihop med skolan) och min hotmails inkorg bara ekar tomt. Orkar inte ens försöka just nu.



Blir så jävla förbannad på att de som har kontakter får jobb utan att behöva lyfta ett finger och sedan klagar på jämnåriga arbetslösa och säger att de bara inte försöker tillräckligt. De kan dra åt helvete.



Och nu verkar jag alldeles arg och bitter och hemsk men du får ursäkta mig, jag har två jättestora uppsatser att skriva innan nästa vecka är slut + projektarbete, så jag är på ett hiskeligt humör.



Hoppas du får jobb snart anyway :)

(Muswell på bdb, förresten, tjena!)

2011-03-05 @ 20:52:27
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Malin

Är du mellanbarn? O.o

2011-03-06 @ 20:50:26
URL: http://sketchblog.elvenlake.se
Postat av: The lulz

"Inget speciellt"

Well, I beg to differ...

2011-03-08 @ 03:08:53
URL: http://way2awesome.blogg.se/
Postat av: The Boss

Well man tackar....Martin?? :P

2011-03-08 @ 22:07:33
URL: http://therewillbeblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0