Here comes the pitch, a swing and a miss!

 

*Det finns folk som säger att det inte finns några osjälviska handlingar. Att om man hjälper nån så gör man det även för sig själv, för att man mår bra av det.

 

Jag är inte en av dom. Jag tror helt ärligt att även om man mår bra av att göra folk glada, etc. så ska det inte betraktas som en "självisk" handling. Jag brukar kalla mig cynisk, men gränsen får ju gå nånstans...

 

Vissa människor är bara snälla. Jag brukar betrakta mig som sådan, även om det kanske låter en smula egocentriskt. Jag vet dock att det finns andra i mitt liv som otvivelaktigt ÄR snälla, goda människor. De ska veta att jag inte är otacksam.*

 

Med det sagt.

 

Nu har vi kommit en vecka in i det nya året, och jag känner redan av nån anledning att det fakiskt är en skillnad i mitt liv. Varför det skulle vara så kan man ju fråga sig. Det här med år är ju något "artificiellt", det "finns" inte, förrutom på papper så att säga. Men det kanske räcker ändå? Hur som helst, känns det...bra. Det känns bra om framtiden och det känns som att det här året kan bli ett bra år för mig. Förra var inte så tokigt ändå. Det kunde varit bättre.

 

Men det kan alltid bli bättre.

 

Folk som kan sitt Internet har nog inte missat den fantastiska historien om Ted Williams, som går från hemlös till megakändis på mindre än en vecka (bokstavligt talat). Det finns bra saker och dåliga saker med den här historien.

 

Bra:

Mannen får en chans till i livet, vilket han, av döma av vad jag läst och hört, är något som han kanske ändå förtjänar.

Dåligt: Media har drabbats av nån sorts frenzie där de försöker utnyttja en snäll och tagen mans öde till sin fördel. Filma honom med ett dussintal kameror när han återförenas med sin mor...jag vet inte, jag tycker inte om det.

 

Hoppas allt går bra för Ted. (Hoppas också att de som klagar över att det är "orättvist" att han får såna här möjligheter medans de inte får det lär sig att livet ÄR orättvist. Hur kan det inte vara det, när det är så mycket liv på jorden men så mycket hemskt som händer här också?)

 

Bruce Springsteen & The E Street Band – Ain't Good Enough For You

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0