Shelter line stretchin' round the corner, Welcome to the new world order...

Well done Egypt!

 

Hela den här historien låter lite som nåt man fantiserat om, något man undrat om det fortfarande kan hända såhär på 2010-talet, men tydligen har folket fortfarande makten, till viss del.

 

Snön som dumpades över Stockholm inatt var...omfattande. Det var ganska sjukt att komma ut och se den gigantiska massan av vit sörja som hade växt sig så stor så att jag inte ens kunde hitta snöskyffeln först! Fick pulsa runt i snön på måfå tills jag snubblade över den.

 

Jobbsökandet är jobbigt. Ingen svarar. Men jag har iallafall lyckats scanna och kopiera mina gymnasiebetyg. Kanske att det går lite bättre nu då?

 

Och mitt TV-tittande har utökats i lagom tid till att Hipp Hipp försvann ur rutan. "Sherlock" på SVT är ruggigt bra och underhållande.

 

Samtidigt söker jag efter nya böcker att läsa. Läste precis ut Ringaren i Notre Dame. Klart upplysande, det var kul att läsa orginalet och sen jämföra den med Disneys version. Den...avviker lite.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AenUqa8iV58

 

Fint, fint.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0