Daddy, can you turn that radio up any louder?

Då har man blivit en vecka äldre då, liksom alla andra. Har något av intresse skett?

 

Tja, jag har ju haft två dagar till på SU. Det har varit ganska korta dagar, den längsta var igår, på 4 timmar, och jaa, jag vet att det är ingenting typ. Men det kommer nog bli värre i fortsättningen. Jag har träffat och pratat med en del trevliga människor, men jag har inte haft någon föreläsning med bara min grupp än, och det är lite svårt att bryta isen med någon främling när man sitter i ett rum med ungefär 150 av dom. Men nästa vecka, då kanske saker och ting händer!

 

Jag läser Moment-22 igen. Ja. Igen. Folk som känner mig vet att jag har en "mild obsession" med den här boken. Men vad kan jag säga? Det är "min" bok. Jag både älskar den och hatar den. Det finns 408 anledningar till att jag älskar den här boken, och det är lika många anledningar som det finns sidor i den. Men jag hatar den också för att det antagligen var den som verkligen sköt mina drömmar om att bli författare i sank. Det är precis den sortens bok som jag skulle vilja skriva: Egen, förvirrande, rolig men kontroversiell. Jag kan ju inte skriva nåt liknande ens, det skulle betraktas som kopiering. Med all rätt. Har inga andra idéer, fan också! Heller din sluga jävel!

 

Dagens låttips? Otvivelaktigt Bruce Springsteen & The E Street Band – Seaside Bar Song Har lyssnat på den nästan oavbrutet sen i måndags. Att det tog mig så här lång tid att upptäcka den här godingen är helt beyond me...

 

Kul att jag faktiskt håller mitt löfte om uppdateringar på fredagar förresten!


Kommentarer
Postat av: Rebeckham

kikar in :)

2010-09-14 @ 18:08:26
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0