My City of Ruins

Ja det känns ju lite som att stan verkligen ligger i ruiner. Att ta sig från punkt A till B ska iallafall vara löjligt tidskrävande i dagsläget. SL skyller på regeringen, regeringen skyller på SL, och folket skyller på båda. Vilken trevlig soppa man är i, eller hur? Ganska många i skolan var dock närvarande, får väl se om det håller sig så imorrn också!

 

Well, få se, jag pratade om Paris?

 

Jo alltså vi kom fram till Paris igen, skulle försöka hitta nåt ställe att sova. Inte helt enkelt, Paris är ganska dyrt. Vi irrade runt ett tag, sen frågade vi en kille som jobba i en koisk. Han sa att vi borde ta tuben till Place de Clichy, norra Paris, vilket vi då gjorde, i brist på annat. Området var väl sådär, knappast finaste platsen i Paris. Jag minns att en man gick fram till oss, och sa att vi kunde sova över hos honom, inga problem, det var helt lugnt, han kunde ju se att vi var turister. Jag sa automatiskt nej, men Rickard sa ja. Jag förde ett kort viskande samtal med honom om varför man kanske inte borde följa med främmande män i Paris hem och han höll med om att jag förde ett par starka argument.


Så vi kollade vidare efter hotel. Hittade ett till slut. Ägaren var tysk och kunde inte franska (i Paris?!) och det tog ett tag att få honom förstå vad vi ville. (Hur svårt kan det va....?) Vi hittade vårt rum, och sen sov vi i tolv timmar. Jag antar att vi var trötta^^

 

 


Kommentarer
Postat av: lee

nöden har ingen lag, fransoser kan vara mkt gästvänliga :p

2010-02-23 @ 16:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0