Here, There, And Everywhere...

Sommaren 2008!

Vaad kan det vara för bild? Var är den tagen?

 

Ja skarpsynta människor kanske ser en belgisk flagga, en amerikansk och en europeisk. Tre alternativ alltså. Gissa på bara. Eller så kan jag ju bara säga att den är tagen i Belgien, för det är just vad den är. Och inte var som helst heller, utan i Brygge!

 

Vissa av er kanske känner igen namnet. Om ni går i min klass gör ni (förhoppningsvis) det. Om inte, så undrar jag exakt vart ni varit under dessa tre år, eller om ni bara sovit hela den tiden? Inte helt omöjligt för vissa iof...

 

Jag har på senare tid tänkt tillbaka till mitt tidigare liv allt oftare. Det kan gälla allt från "Mosquito" och "100 kilo godis" som gick på tv förr i tiden och som fyllde mitt huvud med surrealistiska videor och skämt, till resor jag gjort, personer jag träffat, och personer jag älskat, och, i vissa fall, hur fan jag kunde göra just det?(Wöööw, deep stuff man!)

 

Jag har ju rest en hel del, nu när jag tänker på det. Fast det har oftast varit västerut, på andra sidan atlanten så att säga. Innan jag fyllt 17 hade jag knappt varit i Europa, medan jag vet att många i min ålder aldrig varit utanför Europa.

 

MEN! (och kvinnor).

 

Lyssna här!

 

Sommaren 2008 var jag på en så kallad "tågluff" genom Europa! Eller, delar av Europa. 15 dagar. Tåg hit och dit, oftast utan att veta vart man skulle sova eller göra. Det var ganska kul, och en del har jag väl berättat för de flesta, men jag upptäckte att jag inte skrivit om det så utförligt, inte här iallafall. Två år för sent? Jepp. Totalt onödigt? Yesh. Ointressant? Nja, antagligen, men inte för mig.

 

Så var börjar man? Med att räkna upp var man varit såklart! Vi tar länder först:


Sverige (heeeh....)

Danmark

Tyskland

Frankrike

Belgien

Nederländerna

Italien

Tyskland (Igen!)

Danmark (Igen!!)

Sverige (OMG! IGEN!)

Och öhm, ja det var väl de länderna. Om man inte ska putta in Schweiz mellan Italien och Tyskland (Igen!). Vi var bara där nån timme eller så....

 

Det var länderna. Men vilka städer? Jo:

Malmö

Köpenhamn

Hamburg

Mannheim

Paris

Bayeux

Paris (igen!)

Lille

Bryssel

Brygge (OMG!!!)

Antwerp (en timme...om ens det!)

Amsterdam

Rotterdam

Amsterdam (jaja, igen, jag förklarar sen...)

Frankfurt (vi lämnade inte ens tåget...)

Milano

Genova

Milano (sex timmar....sex väldigt lååååååååånga timmar!)

Nån random stad i Schweiz som jag inte minns, faktiskt....

Frankfurt, (Igen!?)

Hamburg (wow, igen...)

Köpenhamn (Almost home!)

Odense (Inte det?)

Köpenhamn (ffs!)

Lund (Gaaah! Skåne!)

Stockholm (wow, det gick fort...)

 

Nu kan man ju fråga sig, hur lång tid tog det här? Ingen dum fråga. Vi åkte från Stockholm C den 15 juni 2008 och anlände igår efter två års...näääääää det gjorde vi ju inte alls! Kom hem den 30 juni, 2008. 15 dagar alltså? Ganska tajt, om jag får säga det själv, men det gick...

 

Nå, vilka är vi? Jag, naturligtvis, och unge Rickard, (iof. något äldre än mig) som för nuvarande pluggar i Lund. (Måste ringa honom snart, fan det var länge sen).

 

Hur gick det till? Jaaaa....säg det....

 

 

Fortsättning följer....och jag skriver allt det här bara för att ge sken att jag faktiskt uppdaterar bloggen.

 

 

Och Gud nåde den som lägger reklamkommentarer......

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ellen

Ååh vad roligt. Fast jag vet inte om jag hade tyckt det vara så roligt om det var jag som åkt... Hade nog bara oroat mig och funderat. ^^ Men om man klarar av att göra saker utan att planera i detalj så skulle det vara jätteroligt! :D

2010-02-17 @ 10:06:54
URL: http://cascadeis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0