Get Back

Well, I'm back!

 

Inte mycket att säga tror jag. Var på gymnasiemässan i lördags. Stod hela dagen, hade allmänt kul. Var lite trött i benen efteråt.

Utgång på kvällen, ganska stort gäng som drog ut. Då menar jag mer än 5-6 pers. Många var det. Inte lika många som kom hem dock....(tillsammans med mig).

 

Var väl ganska trött i söndags kan jag nog tänka mig.

 

Sen så....jaaaa....

 

Fick tillbaka FN-resolution. Inget officiellt betyg, men jag fick, av Stefan, det inofficiella betyget "skitbra". Inte helt dåligt för ett första utkast! Inte mycket att ändra där, byta ut lite ord här och var.

MVG- på svenskan. Rysarnovell alltså. Inte helt dåligt för ett arbete som jag själv hade gett g+ på! Men så är jag kanske lite självkritisk...

 

Och fick som uppgift att redovisa en bok från 1900-talet. Fick också veta att jag INTE får ta Moment-22. Faaaan....hehe.....

 

Så har man fått sig den förbannade sprutan också! Var det här allt? Känner knappt nånting! C'mon, bring it on!

 

Har lust att "rädda världen" igen snart;)  (Internt, fattar ni inte, fråga inte).

 

Och så avslutar vi med en fin låttext:

 

Now Tom said "Mom, wherever there's a cop beatin' a guy
Wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight 'gainst the blood and hatred in the air
Look for me Mom I'll be there
Wherever there's somebody fightin' for a place to stand
Or decent job or a helpin' hand
Wherever somebody's strugglin' to be free
Look in their eyes Mom you'll see me."

The highway is alive tonight
But nobody's kiddin' nobody about where it goes
I'm sittin' downhere in the campfire light
With the ghost of old Tom Joad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0