Let's Spend the Night Together

Gaaaah!

Ibland blir man så trött på datorer.

 

Skrev ett inlägg, gick rätt så bra, hade kommit en bra bit. Då råkar man komma åt en knapp på datormusen och man "backar" en sida. Går tillbaka, och all text borta. Finito. Gone.

Great.

Jag orkar bara inte skriva det jag höll på att skriva. Det var ju ändå inget intressant. Bloggen handlar ju om mitt liv, you do the math.

 

Eller tja...

 

Den handlar väl mer om det som kretsar kring mitt liv, och inte själva livet.

Jag menar, mitt liv skulle kunna definieras såhär:

Andas in.

Andas ut.

Upprepa procedur tills önskat resultat är uppnått.


Då får man ju fråga sig, vad är det önskade resultatet?

Existentiella frågor är roliga, främst för att de inte har ett svar.

Jag brukade säga: Meningen med livet är att dö. Detta torde vara logiskt, eftersom det är just det livet slutar(?) med. Följdfrågan borde väl då vara, "vad händer efter döden?"

Ja, det kan ju en hel del personer berätta för oss. Eller de skulle kunna göra det. Om de döda lär sig tala vill säga. Det kan de inte. Jag hoppas döden erbjuder nåt annat än mörker. Vore rätt trist annars. Känns som att allt är ganska meningslöst annars. Eller hahaha, nä det gör det ju inte alls! Det är ju värsta klichén att säga så. Ibland känner jag mig meningslös. Ibland har jag varit övertygad om att så är fallet. Men ändå har jag inte tagit slut på livet. Alltså har livet en mening, för mig också. Meningen med livet är kanske musik? Jag lyssnar ju på musik mest hela tiden, så varför inte? Fast jag lyssnar ju bara på musik som andra skapat, inte som jag själv gjort. För jag gör ju ingen egen musik.

 

Men ja just det, jag brukade säga att meningen med livet är att dö. Det tycker jag inte längre. Låter alldeles för morbit. Typiskt mig med andra ord...(Jag gillar verkligen att hacka på mis själv, eller hur? Suck...) Jag vet inte vad meningen med livet är. Uppenbarligen. Ingen vet. Men numera utgår jag efter uttrycket "Le åtvärlden så ler världen åt dig". Fast jag brukar lägga till "det behöver inte ske samtidigt". Förstår ni? Jag gör dig glad idag, du gör mig glad imorrn. Capish?

 

Hahah, hörde just ett citat från Keith Richards:

"I'm free of hypochondriac(jag är inte hypokondriket), but I've got everything else". 

Älskar den mannen.

Oj, det här blev mycket. Det här inlägget blev resultatet av att låta hjärnan och händerna arbeta fritt utan eftertanke, bara skriva vad som föll mig in. Var rätt kul. Ska försöka med det igen nån gång. Jajajaja....

 

Nån som vill tillbringa natten tillsammans?

 

(som sagt...ingen eftertanke. Just do it.)


Kommentarer
Postat av: Martin

Uttrycket om hypokondri är ganska känt och frågan är om det verkligen var Keith som sa det från början!

Meningen med livet är att förstå saknaden av mening.

2009-05-03 @ 13:09:29
Postat av: Biggles

jajaja...smaken är som baken...

2009-05-03 @ 14:21:14
Postat av: Martin

Full av skit.

2009-05-03 @ 18:11:19
Postat av: Biggles

Tänkte säga "hårig" men...

;P

2009-05-03 @ 18:18:12
Postat av: Jocke med kniven!

eller delad!

2009-05-10 @ 20:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0