All my friends are junkies, that's not really true!

Nä det är dom ju inte...

 

Vaknade av regnet imorse. Alltid kul att höra mot takfönstret.

(Efter meningen ovan följde en paus på dryga en timme medan jag gjorde annat).

Saker tar tid, förstår ni. Tar er, vad, några minuter att läsa vad som står? Tar timmar att skriva det. För mig iallafall.

Kort skoldag, uppskattas alltid. Hade en kul diskussion på lunchen med Nadina och vaheterhannurå, han engelska praktikanten? Politik ska man ju hålla borta från matbordet, men det funkar tydligen om alla har typ samma åsikter, fast olika vinklar på det.

Kom hem, snabbskrev lite på historian, inte vidare kul om jag ska vara ärlig...ja t.o.m. jag kan tycka sånt här är trist! Speciellt om jag måste följa nån dum mall...

Sen drog man till Söder, Södra Latin bl.a. Skolan är stor. Faktiskt. Lokalerna verkar ganska coola. Sen hur eleverna är...gick för bi en (vad jag förmodar måste vara) musik-estetare. Han nynnade på nåt konstigt medan han gick i sin egen lilla värld. Fast han verkade ganska harmlös.

Gick sen till Katarina Kyrka. Gamla gravstenar. Väldigt gamla. Men vissa var ganska nya också. Tråkigt att se. Såg t.ex. några som (av datum och dödsplats att döma) dog i Tsunamin. Inte kul.

Sen..öhm, jakt på glass. Misslyckat. Nån muffin istället. Sen kram, hemåtfärd, handla först. Och sen...ja, här är jag nu...skriver det här...och ska nu plugga religion.

(Det tog ytterligare en timme att skriva ovanstående. Säger ju att jag tar tid på mig...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0