Melody

Wow, fick just reklam som kommentar på min blogg? Seriöst? Hahha, hjälp...

Trummor ikväll, weeee, jag tycker faktiskt att jag kommer nån vart. Det är alltid kul på tisdagskvällar. Får ju sällskap av trumlärarn/musiklärarn Johan på vägen hem i tunnelbanan, och de samtal vi har handlar oftast om:

Hilma, hans dotter, som är dryga 7-8 månader nu. Hon tycks ge dom en tuff tid där hemma, då hon somnar kl. 19:00, vaknar sen 00:00, 03:00, och slutligen 05:00, och då vill hon gå upp och demonstrerar sin vilja ganska ljudligt....

Musik, Johan har bra musiksmak, han lyssnar på typ allt, förutom direkt dåliga saker.Klart en fördel om man undervisar med musik. Han har koll på Stones (!!!) och han tänkte börja kolla upp Springsteen, yay!

Serier. Johan är en flitig serieläsare, och nu menar jag tecknade serier. Vet ni vem Don Martin är? Inte det? Det gör han. Det räcker för att man ska förstå att han är bra. För mig iallfall^^

 

Jag skulle vilja avsluta med följande "ljudeffekt", påhittad av Don Martin:

GLIP SHPIKKLE GLUP GAPLORK SHLIPP SPLOP GLIT PLOBBLE SHLORP GLOOP BLOP SKLOP SHLURP PLiPPLE SLOTCH SHLOOP

(Ljudet av en man som äter ur en skål soppa).

 

Genialt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0