Can you ask for anything more?

Skolan börjat igen. Och samling på fredag! Hjälp, hur ska man hinna...

Var på armémuseet idag. La märke till:

 

1. Det var ganska kul att leka utrikesminister för ett fiktivt land vid namn Bati (som för övrigt hade två gevär på sin flagga, not a good sign) och som (tydligen) mejar ner flyktingar vid sina gränser. Fast det sista fick vi reda på mitt i altet, och då var det mitt jobb att bortförklara händelsen. Oh well...

 

2. Armémuseet har hyfsat få toaletter tillgängliga. Och det var ganska krångligt att nå dem. För att fatta det kort: Jag fick ett kortlås av "guiden", för att kunna ta mig in i rummet där vi var i när jag skulle tillbaka. Jag fick gå ner för 2 trappor, ta mig ur själva byggnaden, gå ner för en backe, svänga till vänster för att komma till ingången till huvudbyggnaden, då jag fick trycka på en mikrofon på väggen för att tala om receptionisten att låsa upp dörren så jag kunde komma in och låna toaletten. Det var ju....intressant.

 

Men så slutade man ju runt 12, för historielärarn var sjuk....hoho, bra dag indeed. 

Imorrn samlingsövning hela dagen. Måtte det bli bra...


Kommentarer
Postat av: Malin

Kommer ihåg när jag var där. :]

Putte hade smitit före och köpt fika som han stod och mumsade på när vi väl hittade honom. x)

Jag fick honom att svettas lite genom att ta upp ett gevär och sikta lite på honom. :D



(och kommer inte mitt namn med den här gången heller så blir jag sur) :C

2009-03-03 @ 10:07:46
Postat av: Olle

Namnet kom med^^

2009-03-03 @ 16:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0