Night

Det har slutat regna nu, och istället har en värmebölja utan dess like dykt upp. Jag kan ju rapportera att livet uppe på mitt rum i dagsläget är ganska påfrestande. Ett takfönster som inte går att öppna men som istället låter solen lysa in under hela eftermiddagen ända in till middagstiden, det är bara en anledning. 

 

Kan informera läsarna att jag är en person som gärna tar en rejäl sovmorgon. Detta har också blivit svårare de senaste dagarna.

Det är nämligen så att någon (antagligen vägvärket) har bestämt att nu ska man minsann fixa gas/vatten/vafanduvill/rören under gatunivå vid Drömstigen.

Detta arbete inleds varje vardagsmorgon kl. 07:00. Möjligen tidigare än så.

Ljudet som uppstår är helt obeskrivligt. Man har ju varit med om arbeten i omgivningen förut, men det här är helt sanslöst högt. Inte ens jag kan sova.

Jag är inte direkt arg på nån, allra minst arbetarna, som ju ändå får stå ut med en hel del (arbeta från 7 till runt 20-21 en molnfri dag med 30+, inte helt ojobbigt) men lite frustrerad blir man. Speciellt då ens uppgång är blockerad av en medelstor grävskopa (ingen överdrift, man blir tvungen att gå runt huset genom trädgården för att komma till dörren).

 

En sak till, utan den bordsfläkt jag har på mitt rum så skulle jag dött. Otvivelaktigt.

 

En sak till då. Jag har dessutom ovanligt många kryp på mitt rum. Malar, getingar, flugor, (inga myggor dock), spindlar, you name it.... ännu en "fördel" med att bo på vinden.....

 

Nu är det nog dags att "sova" (som om man kan sova i den här varmen...)


Kommentarer
Postat av: Malin

Malar ska du se upp med. O:

Om du inte vill ha hål i dina kläder dvs. :)

2009-06-30 @ 12:46:25
Postat av: Olle

Meh, det har jag redan, jag bryr mig inte:P

2009-06-30 @ 14:12:33
Postat av: Ellen

Har du skaffat skägg? (Såg just din bild på msn.)



Bara för att meddela lite skvaller:

Marielle läser till läkare. Bella flyttar till Göteborg. Ida flyttar till USA (Au Pair). Hmm... Mer skvaller har jag nog inte om någon... Får läsa på om folk på Facebook eller något. ^^



Förresten: Bella ska läsa poesi på SCEN i Augusti. :)



Hoppas värmen ger med sig en aning! (Och här uppe i norr också... Jag jobbar på ett kafé över sommaren... Inte roligt i värmebölja.)

2009-06-30 @ 22:52:08
URL: http://cascadeis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0