Searchin' for the ghost of Tom Joad

"The Ghost of Tom Joad" är just nu världens bästa låt, om man frågar mig.

Tänk bara på saken. En av mina favoritartister (Bruce Springsteen) skriver en låt inspirerad av en av mina favoritförfattare (John Steinbeck). Kan det bli dåligt?

Tydligen inte, inte enligt mig iallafall. Lyssnar mest på en liveversion som jag personligen såg 3 år sedan. Fast jag förstod inte låtens genialitet just då. 

Tom Joad är huvudkaraktären i en bok skriven av John Steinbeck vid namn "Vredens Druvor" (Grapes of Wrath). Har inte kommit så långt, men tycker redan att den är mycket bra.

Vissa vet nog redan att jag har som dröm att någon dag bli en erkänd författare. John Steinbeck, och nästan uteslutande han, är skälet till det. Hans böcker är så simpla men samtidigt så eleganta. Jag önskar så innerligt att jag kunde skriva som han.

Fick ett röstkort idag, för något som kallas "Kyrkoval". Aldrig hört talats om, frågan är om jag som inte är kristen (men inte ateist för det!) borde låta min åsikt påverka kyrkväsendet. Är det inte bäst att överlåta det till de som deltar aktivt i kyrkans förteelser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0